Agenda Artikelen Programma Zoeken Contact Partners Auteurs

Post uit Venetië: Non Toccare #2

Onder de noemer Viva Art Viva is de 57e Biennale van Venetië een feest voor de kunsten. Een editie die is gemaakt door en voor de kunstenaars, waar hun manier van werken de hoofdrol speelt, welke vragen ze zichzelf stellen en welke kunstenaarspraktijk ze ontwikkelen.

De boodschap van begrip, menselijke waarden en vrijheid in het stellen van fundamentele vragen wordt echter veelvuldig begeleid door het bordje ‘Si prega di non toccare’ dat als een rode draad zich door de exposities slingert. Hieronder een beeldblog van de selectie ‘non toccare’ en variaties daarop te zien in het Arsenale.

800_nt_erikaverzuti_3Erika Verzutti – 2017 – Turtle – papier-mâché, iron structure, styrofoam, bronze, caramics, oil paint

800_nt_gabrielorozcoGabriel Orozco – 2015 – Visible labor – acylic on wood, Buddha figures, miniature car models, GO board game, stones

800_nt_judithscott_1Judith Scott – 1988 – 2004 – Untitled – selection of twenty sculptures, fiber and found objects

800_nt_sheilahicks_2Sheila Hicks – 2016- 2017 – Escalade Beyond Chromatic Lands – mixed media, natural and synthetic fibers

800_nt_thuvantran_4Thu Van Tran– 2017 – The Red Rubber – wax, rubber, rubber tree wood, plaster, pigment, oak wood

800_nt_va_1Jorge Pardo – 2017 –Installation for the Victoria and Albert Museum London

800_nt_liujianhiuLiu Jianhua – 2014 – Square – porcelain

800_nt_michelblazyMichel Blazy – 2017 – Acqua Alta – color photocopies from Instagram, dribbled water

800_nt_nancyshaverNancy Shaver– 2017 – Standardization, Variation and the Idiosyncratic – mixed media installation

800_nt_rinabanerjee_2Rina Banerjee – 2017 – When signs of origin fade, fall out, if washed away, trickle into seperations, precipitate when boiled or filtered to reveal all doubleness as wickedness. Vanishing act that migration, mixation like mothers who hid paternity who could name move me slowly reveal me only when my maker stands straight – turtle replica in resin, vintage shell lampshades, steel armature, Polysian wood mask, Pyrex filtration lab glassware, perfume oil, rooster feathers, thread, linen, silk, amber vials, cowry shells, seed beads, pearls, plastic net trim, porcupine, sequin, silk thread


 
Auteur:
Esther van Rosmalen

Arsenaal van Venetië, Venetië, Italië

De tentoonstellingen zijn op te vatten als een organische route van negen hoofdstukken ofwel paviljoens waarvan er twee in het centrale gebouw van de Giardini te zien zijn en zeven in het Arsenale: the Pavilion of the Earth, the Pavilion of Traditions, the Pavilion of Shamans, the Dionysian Pavilion, the Pavilion of Colors, the Pavilion of Time and the Pavilion of Infinity.

Te zien in het Arsenale tijdens de 57e editie van de Biënnale van Venetië, Viva Arte Viva. Dagelijks geopend van 10.00 tot 18.00, maandag gesloten. De Biënnale is nog tot te bezoeken tot en met 26 november 2017.

 
blog:
Post uit Venetië: Non Toccare #1
Onder de noemer Viva Art Viva is de 57e Biennale van Venetië een feest voor de kunsten. Een editie die is gemaakt door en voor de...
 
recensie:
Post uit Venetië: De aanrakingskracht van Erwin Wurm
De voorgaande inzendingen voor het Oostenrijkse paviljoen zijn niet in mijn geheugen blijven hangen, wat ik wel weet is dat ze eno...
 
recensie:
Post uit Venetië: Studio Venezia van Xavier Veilhan
Bij de landenpaviljoens in de Giardini is het niet ongewoon om de architectonische situatie uit te dagen. Deze keer heeft het Fran...
 
blog:
Post uit Venetië: Non Toccare #3
Traditiegetrouw zijn er gedurende de Biennale van Venetië op diverse locaties in de stad Collateral Events te vinden. Ook op onve...