De website van de Nederlandse kunstenares Jennifer Tee (1973) bevat de ongewone categorie Sources, bestaand uit een alfabetische geordende lijst met termen. Naast de alfabetische manier van rangschikken ogen de termen als FOREHEAD SNAKE PATTERN, ALEXANDER CALDER, BRIDE en MEATBALL, als een losstaand geheel. Wanneer je klikt op een van deze termen opent er een nieuwe pagina, met een afbeelding en informatie, die een bepaalde vorm van duidelijkheid verschaft. De informatie bevat opnieuw termen waarop je kan doorklikken. Al snel kom je erachter dat de termen, die je op de beginnende pagina kan vinden, wel degelijk op een inhoudelijke en complexe wijze aan elkaar gekoppeld zijn en een relatie aangaan.
Hiermee neemt Jennifer Tee de bezoeker van haar website mee het archief in. Zonder direct uit te leggen waar haar werk over gaat, geeft dit archief inzicht in haar kunstenaarspraktijk. Het is een blik achter de schermen, het proces naar het werk toe, van het ene werk naar het andere. Ze maakt hiermee voelbaar dat haar werken geen losstaande objecten zijn. Het zijn objecten die van opstelling kunnen veranderen afhankelijk van tijd en plaats.
Op haar website is te lezen dat haar werk een ‘wide-ranging underlying frame of reference’ bevat en dat haar interesse voor de ‘in-between state’ een centrale rol inneemt. Ze noemt dit zelf ‘’the soul in limbo’’, een conceptuele, mentale, psychologische en fysieke ruimte, die op de grens tussen het hier en het mogelijke ligt.
Hier een inkijk in haar source; A PERSON
A PERSON; WOMAN, PROUST, COLOR, CIRCLES
WOMAN: SAD PASSIONS
PROUST: DEAD MAN’S BELLS
COLOR: PURPUR
CIRCLES: ABSTRACTION
PRACTICAL MAGIC
HEART FERMENT